A következő szöveg tényleg a füzetem margóján található, és iwp szeminárium közben született:
Itt ülök, félve a felszólítástól közben azon gondolkodom, hogy mi értelme ennek az egésznek. A legjobb az lenne, ha felállnék és kisétálnék. Viszont egy másik szempontból az egyenlő lenne a mene- küléssel. Tehát a kérdés: menni és gyávának lenni, vagy megpróbálni erősnek maradni és ezzel vállalni a szenvedést.
Azzal, hogy még mindig itt ülök úgy tűnhet, mintha a második lehetőséget választanám, és megpróbálnék erősnek mutatkozni. De ez csak a látszat. A valóságban ugyanis gyávaságból ülök itt, és épp el is menekültem a saját gondolataimba. Ez kifejezetten kellemes, de nem visz előre. Vissza kéne menni, de pont olyan érzésem van, mint mikor reggelente az ágyban a puha, meleg párnák és takarók ott tartóztatnak. Viszont reggel mindig meg- van az erő és az akarat is az édes béklyók lerázására, most viszont nincs. Talán az erőt még megtalálnám valahol, de az akaratot nekem kéne kreálnom. De jelenleg nem akarom. Na most mi legyen?
Nem tudom hogy álljak a tanárhoz. Az arca olyan, mint Csilla nénié az oviból. Szemmel láthatóan oda van a nemzetközi
|
kapcsolatokért és tudja is miről beszélsz. Másrészről viszont ő a gyomoridegem kiváltója. Többször éreztem már, ahogy az undoromat rá is kiterjesztettem, pedig semmit nem tett ellenem. Ő csak épp betalált az érzékeny pontomba. Egyre jobban érik az elhatározásom, hogy hagyjam ezt az egész IR diszciplínát és sürgősen evezzek át az urbanisztika vizeire. Itt még az a kérdés: hol?
És majdnem megtörtént a deus ex machina. Megszólalt a vészjelző. Szépen lassan összepakoltunk és kimentünk. A remény kezdett éledezni, hogy ez jelenti az óra végét. Én még azon is elgondolkoz- tam, hogy ha leégne az épület, az jelentené-e az iwp szemináriumok végét?
|
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
És folytatódik a meg- próbáltatás. A kínzó a francia cambridgei nő. Nem használ fizikai eszközöket. Nagyon ügyes. Csak szavak... Szavak, ami- ket nem is mindig értek. De ahogy a "global war on terror" áthalad a hallójáratomon, érzem, ahogy szépen lassan kínozza a lelkemet. Néha-néha bele- harap. Megéri ez? Megéri- e akár egy olyan percet is eltölteni az életben, ami alatt saját akaratunkból szenvedünk? Először a válaszom egyértelmű nem lett volna. De valami belülről azt súgja, hogy megéri. Hisz minden- nek oka van, és minden a- zért történik, hogy ne- kem segítsen. Remélem ezt most azért élem át, hogy soha többé ne hozzak ilyen döntést.
|
|
Csak a biztonság kedvéért, már sokkal jobb kedvem van :)
és ezt Borától kaptam még ehhez:
"Ez azonban leegyszerűsítés. A szabadságot nem lehet kizárólag negatív fogalmakkal - mint korlátozás vagy kényszer hiánya- meghatározni. Valójában sok esetben éppena korlátozás a felszabadulás eszköze...
Ha valaki zeneileg tehetséges, évekig kell gyakorolnia. Ez olyan kényszer, amely korlátozza a szabadságát. A gyakorlás ideje alatt nagyon sok mindenről le kell mondania. Ám ha tényleg tehetséges, fegyelemmel és a határok felállításával fogja kibontakoztatni képességét, különben kárba vész. Mit is tesz ilyenkor? Szándékosan lemond szabadságáról, lemond bizonyos dolgokról, hogy elnyerjen egy magasabb rendű szabadságot, és ennek birtokában megvalósítsa céljait...
Nagyon sok esetben a szabadság nem a korlátok megszűnését jelenti, hanem a megfelelő-felszabadító- határok felfedezését...
A szabadság tehát nem azt jelenti, hogy eltűnnek a korlátok és a kényszerek, hanem azt, hogy megtaláljuk ezek közül azokat, melyek megfelelnek természetünknek és felszabadítanak..."